Punkt Perso
Gdzie znajduje się Punkt Perso i w jakich godzinach jest czynny?
Punkt Perso mieści się w Bibliotece PRz (bud. V, al. Powstańców Warszawy 12), na parterze (zobacz plan).
Telefon kontaktowy: 17 743 2252.
Punkt Perso czynny jest w godzinach otwarcia Biblioteki.
Jestem nowym pracownikiem – co muszę zrobić, aby otrzymać Elektroniczną Kartę Pracownika oraz adres e-mail?
Wydanie Elektronicznej Karty Pracownika nowemu pracownikowi jest możliwe dopiero po wprowadzeniu jego danych do systemu kadrowego. Informację o tym, czy wpis nastąpił, można otrzymać udając się osobiście do Punktu Perso lub pod numerem telefonu 17 743 2252 w godzinach otwarcia Biblioteki.
WYMAGANE DOKUMENTY
Kiedy dane nowego pracownika znajdą się w systemie kadrowym, powinien on dostarczyć do Punktu Perso, mieszczącego się w Bibliotece PRz (bud. V, al. Powstańców Warszawy 12) aktualną fotografię spełniającą wymagania określone przy wydawaniu dowodów osobistych. Fotografię należy dostarczyć osobiście, w postaci papierowej lub na CD, opisaną imieniem i nazwiskiem. Pracownik powinien mieć także ze sobą kartę obiegową i dowód tożsamości.
Warunkiem wydania Elektronicznej Karty Pracownika jest podpisanie przez pracownika oświadczenia o zapoznaniu się z Regulaminem EKP.
ADRES KONTA E-MAIL
W systemie kadrowym zostanie automatycznie utworzony adres konta e-mail pracownika. Następnie:
- w Punkcie Perso jest drukowana koperta utajniona z pierwszym hasłem do konta;
- aby konto było aktywne (dotyczy to wszystkich usług dostępnych dla pracowników PRz, nie tylko konta pocztowego), należy wejść na stronę https://cp.prz.edu.pl i zaakceptować Regulamin Uczelnianej Sieci Komputerowej (tekst Regulaminu);
- na stronie https://reset.prz.edu.pl/change.php można zmienić hasło na wygodne do zapamiętania, a trudne do odgadnięcia przez osobę obcą.
W przypadku rozwiązania umowy o pracę konto pocztowe będzie aktywne jeszcze przez dwa miesiące od daty zakończenia umowy. Po tym okresie logowanie do poczty elektronicznej będzie niemożliwe.
Jak mogę odebrać duplikat Elektronicznej Karty Pracownika?
Aby otrzymać duplikat Karty należy:
- wypełnić wniosek (wzór do wydruku) i złożyć osobiście w Punkcie PERSO w Bibliotece;
- w przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub utraty Karty z winy pracownika uiścić opłatę w wysokości 16 zł na konto bankowe Politechniki Rzeszowskiej (dowód wpłaty musi zostać dołączony do wniosku), w pozostałych przypadkach (np. zmiany nazwiska) duplikat wydawany jest bezpłatnie;
numer rachunku bankowego: 29 1240 2614 1111 0000 3958 6445
Bank Pekao SA II ODDZIAŁ w Rzeszowie
Politechnika Rzeszowska im. I. Łukasiewicza
al. Powstańców Warszawy 12
35-959 Rzeszów
z dopiskiem: Biblioteka PRz - za duplikat Karty Pracownika PRz
- zwrócić kartę poprzednią (z wyjątkiem przypadku jej zagubienia).
Współpracuję z PRz na podstawie umowy cywilno-prawnej. Jak mogę utworzyć konto oraz otrzymać adres e-mail?
Od 8 grudnia 2016 r. dane osób posiadających umowy cywilno-prawne wprowadzane są do systemu kadrowego. Na podstawie danych kadrowych automatycznie zakładane są także konta e-mail. Informację o tym, czy wpis w systemie kadrowym nastąpił, można otrzymać udając się osobiście do Punktu Perso lub pod numerem telefonu 17 743 2252 w godzinach otwarcia Biblioteki. Następnie:
- w Punkcie Perso jest drukowana koperta utajniona z pierwszym hasłem do konta – należy zgłosić się po nie osobiście, z dowodem tożsamości;
- aby konto było aktywne (dotyczy to wszystkich usług dostępnych dla tego typu konta, nie tylko poczty elektronicznej), należy wejść na stronę https://cp.prz.edu.pl i zaakceptować Regulamin Uczelnianej Sieci Komputerowej (tekst Regulaminu);
- na stronie https://reset.prz.edu.pl/change.php można zmienić hasło na wygodne do zapamiętania, a trudne do odgadnięcia przez osobę obcą.
Okres ważności konta pocztowego osoby zatrudnionej na podstawie umowy cywilno-prawnej to czas trwania umowy + dwa miesiące po jej zakończeniu. Po tym okresie logowanie do poczty elektronicznej będzie niemożliwe. Jeśli umowa zostanie odnowiona, okres ważności konta zostanie przedłużony automatycznie wg tego samego schematu.
Zapomniałem hasło – jak zresetować je w Punkcie Perso? (Dotyczy także blokady konta.)
W przypadku utraty dostępu do konta z powodu zapomnienia hasła/zablokowania konta należy zgłosić się osobiście – pracownicy PRz z Elektroniczną Kartą Pracownika, osoby posiadające umowy cywilno-prawne z dowodem tożsamości – do Punktu Perso w Bibliotece PRz (bud. V, al. Powstańców Warszawy 12, czynny w godzinach otwarcia Biblioteki). Tam zostanie wygenerowane nowe hasło.
Ze względów bezpieczeństwa nie ma możliwości uzyskania nowego hasła drogą telefoniczną, mailową lub za pośrednictwem osób trzecich.
Po otrzymaniu koperty z nowym hasłem, na stronie https://reset.prz.edu.pl/change.php zalecamy zmienić hasło na wygodne do zapamiętania, a trudne do odgadnięcia przez osobę obcą. Należy przy tym pamiętać o przestrzeganiu podanych tam wymagań złożoności hasła.
Zgubiłem/zapomniałem kod PIN służący do logowania kartą do komputera. Jak mogę go odzyskać?
W przypadku utraty kodu PIN należy uruchomić procedurę ustawiania nowego kodu.
W tym celu należy zgłosić się osobiście, z Elektroniczną Kartą Pracownika, do Punktu Perso w Bibliotece PRz (bud. V, al. Powstańców Warszawy 12, parter; czynny w godzinach otwarcia Biblioteki). Tam zostanie wygenerowane nowy kod PIN.
Ze względów bezpieczeństwa nie ma możliwości uzyskania nowego kodu PIN drogą telefoniczną, mailową lub za pośrednictwem osób trzecich.
Uwaga! Kod PIN nie jest tożsamy z hasłem do konta i nie służy do logowania do konta użytkownika.
Jeżeli powyższe informacje nie okazały się pomocne prosimy o zgłoszenie problemu za pomocą formularza.
Uwaga! Nowi pracownicy, którzy nie posiadają jeszcze dostępu do konta i nie mają możliwości zalogowania się do formularza zgłoszeniowego, mogą uzyskać informacje w Punkcie Perso – osobiście (pomieszczenia Biblioteki PRz, bud. V, al. Powstańców Warszawy 12) lub pod numerem telefonu 17 743 2252 w godzinach otwarcia Biblioteki.