System Biblioteki
Jak założyć konto w bibliotece?
• Studenci PRz
Wystarczy przyjść do Biblioteki z ważną legitymacją studencką, wypełnić i podpisać oświadczenie.
Dla studentów pierwszego roku na początku pierwszego semestru organizowane są szkolenia biblioteczne, podczas których wszyscy chętni (posiadający legitymację studencką) mogą wypełnić oświadczenie i aktywować konto w bibliotece.
• Pracownicy PRz
Należy przyjść do Biblioteki PRz z Elektroniczną Kartą Pracownika i wypełnić oświadczenie.
• Studenci URz
Należy zgłosić się osobiście do Biblioteki PRz z legitymacją studencką oraz indeksem i wypełnić oświadczenie.
• Pracownicy URz
Należy przyjść do Biblioteki PRz, wypełnić oświadczenie. Wymagane dokumenty to dowód osobisty oraz poręczenie z Działu Spraw Osobowych Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Jak odzyskać hasło do konta bibliotecznego?
Należy przyjść osobiście do biblioteki (studenci/doktoranci z ważną legitymacją studencką, słuchacze studiów podyplomowych z dokumentem tożsamości, pracownicy PRz z Elektroniczną Kartą Pracownika, pracownicy URz z dowodem osobistym) i zgłosić problem pracownikowi biblioteki.
Jak przedłużyć standardowy termin oczekiwania na książkę zamówioną (wypożyczoną przez innego Czytelnika w momencie składania zamówienia)?
Operację może wykonać tylko bibliotekarz. Czytelnik musi powiadomić bibliotekę o potrzebie zmiany terminu ważności zamówienia.
Wiadomość powinna zawierać następujące informacje: tytuł i sygnaturę książki, nowy termin oczekiwania na zwrot książki, dane osobowe Czytelnika (nazwisko i imię).
Potrzebę zmiany terminu można zgłaszać osobiście w bibliotece, telefonicznie – dzwoniąc pod numer (17 865) 1584 oraz (17 743) 2252, lub mailowo – pisząc na adres zbiory@prz.edu.pl.
Jak przedłużyć termin odbioru książki zamówionej?
Standardowy czas odbioru zamówionej książki dostępnej to trzy dni robocze (wliczając dzień zamówienia książki).
Aby przedłużyć termin odbioru książki zamówionej, która w trakcie składania zamówienia była dostępna, należy skontaktować się telefonicznie (tel. 17 865 15 84; 17 743 22 52) lub mailowo (zbiory@prz.edu.pl), podając nazwisko i imię oraz nową datę odbioru książek.
Jak przedłużyć termin zwrotu wypożyczonej książki – przed upływem terminu zwrotu?
1. Samodzielnie (zanim upłynie termin zwrotu):
• poprzez system biblioteczny (na stronie głównej katalogu ALEPH należy wybrać zakładkę Moje konto, następnie w sekcji Wypożyczenia wybrać opcję Przedłuż lub Przedłuż wszystkie);
• na urządzeniu samoobsługowym w bibliotece.
Warunkiem samodzielnego przedłużenia terminu zwrotu jest brak przetrzymanych książek na koncie Czytelnika oraz brak zamówień na prolongowany egzemplarz.
2. U bibliotekarza:
• w bibliotece;
• telefonicznie – dzwoniąc pod numer (17 865) 1584 oraz (17 743) 2252;
• mailowo – pisząc na adres: zbiory@prz.edu.pl.
Warunkiem przedłużenia terminu zwrotu książki przez bibliotekarza jest brak zamówień na prolongowany egzemplarz.
Jak korzystać z czasopism elektronicznych za pośrednictwem komputera domowego?
Jest to usługa dostępna tylko dla pracowników PRz. Konfigurację ustawień przeglądarki należy wykonać zgodnie z instrukcją, oraz pobrać login i hasło (dostępne po zalogowaniu).
Jeżeli powyższe informacje nie okazały się pomocne prosimy o zgłoszenie problemu za pomocą formularza.