Strona: E-learning i kształcenie zdalne / HelpDesk Politechniki Rzeszowskiej

E-learning i kształcenie zdalne

Przed zgłoszeniem problemu na HelpDesk prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami
(ta część FAQ dotyczy zarówno pracowników jak i studentów):

  • Instrukcja instalacji MS Teams (Office 365): https://usk.prz.edu.pl/uslugi/uslugi-chmurowe-pionier/office-365  Aby uzyskać dostęp do aplikacji Teams lub Office365, której Teams jest częścią konieczne jest ścisłe postępowanie wg. tej instrukcji. Inaczej dostajemy komunikaty, które w niczym nie pomagają, np:
    • Ktoś już skonfigurował aplikację Teams dla twojej organizacji
    • Niestety nie możesz zresetować swojego hasła, ponieważ resetowanie haseł nie jest poprawnie skonfigurowane dla Twojej organizacji.
    • Sporo tracisz! Poproś administratora, aby włączył aplikację Microsoft Teams w organizacji stud.prz.edu.pl
    • Wyślemy ci kod na telefon (to oznacza brak konta lub literówkę w nazwie, np. brak "o365").

    Jeśli konto zostało założone zgodnie z instrukcją, to jego nazwa kończy się na @o365.prz.edu.pl (zarówno dla pracownika jak i studenta - nie ma tam sekcji "stud") i jesteśmy przyłączeni do organizacji "ICBPANPCSS-8009567-Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Lukasiewicza". Jeśli tak nie jest to należy proces tworzenia konta rozpocząć od nowa uważnie śledząc instrukcję.

  • Reset hasła Office 365/Teams jest możliwy tylko w portalu https://cloud.pionier.net.pl/. Należy zapoznać się ze szczegółową instrukcją tej operacji i występującymi typowymi problemami. Istotne może być odpowiednie wylogowanie się jeśli wcześniej wystąpiło automatycznie zalogowanie do konta office365.

  • Po zmianie statusu studenta na "absolwent" konto o365 jest automatycznie blokowane. Po podjęciu studiów doktoranckich należy założyć nowe konto o365.

  • Po założeniu konta automatycznie są do niego dopisywane dane jak imię i nazwisko niestety ten proces trwa w Microsoft nawet do 2 dni. Można też spróbować zrobić to samodzielnie według tej instrukcji.

  • zob. też cel.prz.edu.pl - instrukcje i poradniki e-Learning PRz 

Jeżeli powyższe informacje nie okazały się pomocne prosimy o zgłoszenie problemu za pomocą formularza.

Należy wybrać Kategorię zgłoszenia: E-learning i kształcenie zdalne

i jeśli dotyczy ono konkretnej platformy np. Moodle, Teams to należy w temacie napisać o którą platformę chodzi.

Ta strona jest wspólna dla pracowników i studentów, więc ponownie należy wybrać jedną z opcji:


Inne pytania

  • Jak pobrać listę obecności podczas spotkania on-line?
    - Kafelek Uczestnicy uczestnicy0.png, menu 3-kropki [ ••• ], Pobierz listę obecności. Lista ląduje w bibliotece ikona-pobrane.png Pobrane - jest to plik Excela z listą uczestników i czasem połączenia, warto go pobierać pod koniec zajęć.
  • Dlaczego w MS Teams nie mogę korzystać z zakładki "Prace"?
    - Podczas zakładania nowego zespołu należy wybrać typ Zajęcia.

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję