Nie mogę się zalogować – co robić?
UWAGA! Podstawowe czynności, które należy wykonać w przypadku problemów z logowaniem.
W przypadku problemów z logowaniem do USOSweb/konta pocztowego/eduroam student przede wszystkim powinien:
Odzyskania dostępu do konta poprzez SMS (bez konieczności osobistej wizyty w Punkcie Perso).
Reset hasła poprzez SMS się nie udał – jak odzyskać dostęp do konta?
(mojego numeru telefonu nie ma w USOSie/jest nieaktualny, SMS z hasłem nie dotarł)?
Jeśli reset hasła na SMS nie powiedzie się, należy zgłosić się osobiście, z legitymacją studencką/doktoranta, do Punktu Perso w Bibliotece PRz (bud. V, al. Powstańców Warszawy 12, parter (otwiera w nowej karcie); czynny w godzinach otwarcia Biblioteki) (otwiera w nowej karcie). Tam zostanie wygenerowane nowe hasło.
Ze względów bezpieczeństwa nie ma możliwości uzyskania nowego hasła drogą telefoniczną, mailową lub za pośrednictwem osób trzecich.
Po otrzymaniu koperty z nowym hasłem, na stronie https://reset.prz.edu.pl/change.php (otwiera w nowej karcie) zalecamy zmienić hasło na wygodne do zapamiętania, a trudne do odgadnięcia przez osobę obcą. Należy przy tym pamiętać o przestrzeganiu podanych tam wymagań złożoności hasła.
STUDENT MA OBOWIĄZEK ZAPAMIĘTAĆ SWOJE HASŁO!
Aby uzupełnić/zaktualizaować numer telefonu w USOSie, należy udać się osobiście do dziekanatu.
Wracam na studia po urlopie/skreśleniu z listy studentów – nie mogę się zalogować.
Powrót na studia po urlopie
Jeśli student nie pamięta hasła, można zresetować je zdalnie (na SMS – szczegółowe informacje) lub otrzymać nowe hasło, udając się osobiście, z ważną legitymacją, do Punktu Perso w Bibliotece PRz (bud. V, al. Powstańców Warszawy 12), na parterze (zobacz plan (otwiera w nowej karcie)). Punkt Perso czynny jest w godzinach otwarcia Biblioteki (otwiera w nowej karcie). Więcej informacji na temat tej metody.
Powrót na studia po skreśleniu z listy studentów
Aby odzyskać dostęp do konta, należy najpierw zgłosić się do dziekanatu w celu przywrócenia na listę studentów. Osoby przywrócone na listę studentów mogą próbować logować się na swoje konto tego samego dnia po godzinie 17:00. W przypadku nieznajomości hasła – jak w akapicie powyżej.
Jestem absolwentem PRz – nie mogę się zalogować.
Konta absolwentów są aktywne przez dwa miesiące od ukończenia studiów (terminu obrony). Po tym czasie logowanie do USOSweb i konta pocztowego przestaje być możliwe.
Uwaga: logowanie do sieci eduroam przestaje być możliwe już w momencie, kiedy konto otrzymuje status inny niż 'student' (w tym przypadku 'absolwent') – nie obowiązuje tu powyższa zasada.
W przypadku konieczności dostępu do danych z USOSa, należy kontaktować się z dziekanatem.
Zostałem przyjęty na I rok studiów – nie mogę zalogować się do USOSweb/konta pocztowego/eduroam.
Studenci I roku, mający problem z zalogowaniem do USOSweb, konta pocztowego i eduroam hasłem z SIR, powinni dokładnie zapoznać się z komunikatami w systemie SIR.
Do logowania do systemów informatycznych PRz służy login w postaci nr_albumu@stud.prz.edu.pl oraz hasło takie, jak do SIR. Numer albumu, który należy podstawić do loginu, zostanie podany w systemie SIR.
Jeśli pomimo zastosowania się do podanych w SIR instrukcji nadal występują problemy z logowaniem, należy zresetować hasło za pomocą SMS (więcej informacji) lub udać się osobiście po wydruk nowego hasła (więcej informacji). Nowe hasło w połączeniu z loginem w postaci nr_albumu@stud.prz.edu.pl będzie działało przy logowaniu do USOSweb, konta pocztowego i eduroam.
Uwaga! Numer SIR NIE jest tożsamy z numerem albumu i NIE służy do logowania do systemów informatycznych PRz (USOSweb, konto pocztowe, eduroam).
Jeżeli powyższe informacje nie okazały się pomocne prosimy o zgłoszenie problemu za pomocą formularza.