W poniedziałek, 29 maja 2017 r. nastąpi wymiana certyfikatów SSL obsługujących szyfrowane połączenia serwerów uwierzytelniających w sieci bezprzewodowej eduroam. Nowe certyfikaty podpisane są przez główny urząd certyfikacji o nazwie DigiCert Assured ID Root CA.
Po wprowadzeniu zmian, mogą wystąpić problemy z połączeniem do sieci eduroam.
Jeśli przy próbie połączenia z siecią eduroam pojawi się alert zabezpieczeń systemu Windows:
należy zaakceptować połączenie, a następnie zmodyfikować zaawansowane ustawienia profilu eduroam zgodnie z instrukcją.
Jeśli próby połączenia z siecią eduroam kończą się niepowodzeniem (błąd połączenia), należy zmodyfikować zaawansowane ustawienia profilu eduroam zgodnie z instrukcją oraz zrestartować komputer.
Jeśli mimo wprowadzanych zmian w zaawansowanych ustawieniach profilu eduroam, nie można połączyć się z siecią eduroam, należy usunąć profil (Centrum sieci i udostępniania -> Zarządzaj sieciami bezprzewodowymi -> zaznaczyć profil eduroam -> prawy przycisk myszy -> Usuń sieć), zrestartować komputer, a następnie przeprowadzić ponowną konfigurację zgodnie z instrukcją.