Problem z logowaniem/dostępem do usług – co robić?
Przed wysłaniem zgłoszenia: próba samodzielnego określenia zakresu problemów z logowaniem/dostępem.
Nie mogę zalogować się do ŻADNEGO systemu – jak odzyskać dostęp do konta?
Brak możliwości zalogowania się do wszystkich systemów może wynikać z dwóch przyczyn – zablokowania konta z powodu przejęcia go przez osoby nieuprawnione lub zapomnianego przez użytkownika hasła.
W pierwszej kolejności należy zweryfikować stan konta.
W poniższym formularzu należy wpisać adres e-mail w domenie prz.edu.pl i zatwierdzić przyciskiem Sprawdź (weryfikację można przeprowadzić zarówno dla kont typu pracownik i kontrakt, jak również funkcja i gość – więcej o typach kont).
Jeśli weryfikacja wykaże, że konto:
Konto nie jest zablokowane – przyczyną problemu jest zapomniane hasło
Procedura ustanowienia nowego hasła dla konta:
Konto zostało zablokowane z powodu przejęcia go przez osoby nieuprawnione
Jeśli konto zostało zablokowane, należy:
- obowiązkowo przeskanować programem antywirusowym WSZYSTKIE urządzenia, z których wykonywano logowanie na konto (komputer, laptop, telefon itp., również te prywatne);
- następnie należy ustanowić nowe hasło do konta postępując według procedury takiej samej, jak w przypadku zapomnianego hasła (opisanej powyżej).
Uwaga! Zalecamy, aby nie używać identycznych haseł w wielu systemach informatycznych. Jeśli jednak to samo hasło było wykorzystywane w innych systemach informatycznych (dostęp do banku, prywatnych kont pocztowych itp.), w nich także powinno zostać zmienione.
Mój problem z zalogowaniem się/dostępem do zawartości dotyczy tylko NIEKTÓRYCH systemów.
Jeśli problem z zalogowaniem/dostępem do zawartości dotyczy tylko konkretnych systemów, prosimy o sprawdzenie wpisów w zakładce Komunikaty (w lewym menu) – być może jest to spowodowane czasową niedostępnością systemu.
W innym przypadku należy wypełnić formularz zgłoszeniowy, wybierając odpowiednią kategorię zgłoszenia (w zależności od systemu, którego dotyczy problem) w celu wysłania powiadomienia do administratora.
W miarę możliwości należy jak najdokładniej opisać problem, np. skopiować wyświetlające się komunikaty, opisać czynności, po których wykonaniu problem występuje, wykonać zrzuty ekranu i dołączyć do zgłoszenia.
Jestem zatrudniony na podstawie umowy cywilno-prawnej – co mam zrobić, jeśli nie mogę się zalogować?
Od 8 grudnia 2016 r. konta osób posiadających umowy cywilno-prawne zakładane są automatycznie na podstawie danych kadrowych. Oznacza to, że przestają być kontami zależnymi, przypisanymi do opiekuna (pracownika PRz). W związku z tym zmienia się procedura ustawienia nowego hasła do konta.
W przypadku problemów z logowaniem, należy zapoznać się z instrukcjami postępowania podanymi powyżej – Przed wysłaniem zgłoszenia: próba samodzielnego określenia zakresu problemów z logowaniem.
Konto zostało zablokowane z powodu przejęcia go przez osoby nieuprawnione. Jak odzyskać dostęp do konta?
Jeśli weryfikacja stanu konta wykazała, że zostało ono zablokowane z powodu przejęcia przez osoby nieuprawnione, należy:
- obowiązkowo przeskanować programem antywirusowym WSZYSTKIE urządzenia, z których wykonywano logowanie na konto (komputer, laptop, telefon itp., również te prywatne),
a następnie ustanowić nowe hasło do konta. Procedura ustanowienia nowego hasła dla konta:
Uwaga! Zalecamy, aby nie używać identycznych haseł w wielu systemach informatycznych. Jeśli jednak to samo hasło było wykorzystywane w innych systemach informatycznych (dostęp do banku, prywatnych kont pocztowych itp.), w nich także powinno zostać zmienione.
Czy istnieje możliwość samodzielnej zmiany hasła do konta?
Użytkownik może samodzielnie zmienić hasło na stronie https://reset.prz.edu.pl/change.php (link dostępny również ze strony logowania poprzez CAS).
Samodzielna zmiana hasła – w odróżnieniu od resetu – wymaga znajmości obecnie używanego hasła.
Nowe hasło musi spełniać podane na powyższej stronie wymagania złożoności hasła. Nie można także ustawić hasła już kiedyś używanego (przynajmniej jeden znak musi być inny).
Jeżeli powyższe informacje nie okazały się pomocne prosimy o zgłoszenie problemu za pomocą formularza.